Yeteneklerinizle İhracat Yapın!

 Bildiğiniz gibi uzun zamandır dolar yükselişteydi ve Ağustos 2018 itibariyle bu durum giderek arttı. Türk Lirası önemli düzeyde bir dalgalanma yaşadı. Ülke olarak ekonomik anlamda bir sınavdan geçmemize neden olan olaylara, sebeplere çok fazla girmek istemiyorum ancak hepimiz bu süreçten önemli bir ders çıkardık diye düşünüyorum: Kesinlikle daha fazla üretmek, daha fazla çalışmak.


  Durum böyle olunca ben de kendi yeteneklerim doğrultusunda çalışarak, nasıl ülkem için daha çok faydalı olabilirim ve üretime, ihracata katkı sağlayabilirim diye düşündüm. Bu amaçla araştırmalar yaptım ve yabancı sitelerde freelance olarak çalışmaya karar verdim. Bu sitelerde çeşitli işler almaya çalışarak, elimden geldiğince ülkeme destek olmak istiyorum. Bazı konularda sıkıntılar yaşayabilirim ancak umarım başarılı olur ve herkesin atması gereken adımı ben de atabilirim.




  Sizler de yazı yazarak, tasarım yaparak veya başka yeteneklerinizi, bilgilerinizi kullanarak bu şekilde bir nevi ihracat yapabilirsiniz diye düşünüyorum. Eğer İngilizce konusunda kendinizi yeterli görüyorsanız;  

- UpWork 
- Freelancer 
- Guru 
- 99Design 
- Fiverr 
- Toptal
 

 gibi yabancı sitelerde işler alıp freelance olarak çalışabilirsiniz. Böylelikle kazancınız dolar cinsinden olacak ve ülkeye döviz girişi sağlamış olacaksınız. Aynı zamanda bu tür sitelerin çalışma sistemleri vs. birbirinden farklı olabildiği için araştırmalarınızı iyi bir şekilde yapmanızda fayda var. 

 
 Umarımlı faydalı olabilmişimdir. Sizler de düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim. Kendinize iyi bakın, hoşçakalın.



 NOT: Bu tür yabancı sitelerde açılan freelance işleri alabilmek için komisyon vb. ücretler istenebiliyor. Bu da ülkemizden para çıkışına neden olur. Bu konuda eleştirileriniz olabilir ancak tamamlanan işler sonucunda doğal olarak çok daha yüksek paralar kazanılabileceği için olumsuz bir durum olmadığı görüşündeyim.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışabileceğiniz 12 Freelance Yazarlık Sitesi

Futbol Scout' u Olmak Mı İstiyorsun? Scouting İçin Önerebileceğim 4 Site

Freelance Çalışanlar Vergi Ödemek Zorunda Mı?