Yazarak Her Anlamda Kazanın

 Yaklaşık 5-6 ay önce nasıl olduysa (yazımın sonunda neden böyle dediğimi daha iyi anlayacaksınızdır) kişisel bir blog açıp yazılar yazmaya ve aynı zamanda serbest yazarlık yapmaya başladım. Şu 5-6 aylık süre içerisinde geriye dönüp baktığımda görüyorum ki, büyük bir heyecan ve hevesle başladığım bu iki iş bana çok güzel şeyler kazandırmış. Tamam, belki bu sözlerim sizlere fazla samimi ve gerçekçi gelmemiş olabilir. Belki de " bu kadar kısa bir sürede, ne kadar iyi şeyle karşılaşmış olabilirsin? " gibi düşünceler aklınızdan geçiyor olabilir. Ama inanın daha belirlediğim hedeflerin yarısına bile ulaşmış değilim. Evet lafı fazla dolandırmadan yazımın asıl konusu olan yani, sadece yazı yazarak edindiğim ve yaşadığım güzel şeyleri sizlerle paylaşmak istiyorum.

  
 Herhalde bloguma yazılar yazmamın ve serbest yazarlık yapıyor olmamın bana kazandırdıkları en büyük şeylerden birisi sorumluluk bilinci diyebilirim. Serbest yazarlık yaparken aldığım bir işin zamanında teslimi için verdiğim çabalar, aynı zamanda blogumun sürekliliğini sağlamak için her hafta 1 yeni konu bulmak ve bu konuyu bir yazı haline getirmeye çalışmak gibi gibi... İşte bu görevlerin hepsi yani hayallerimi gerçekleştirmek için çıktığım yolda sırtladığım bu sorumluluklar, her ne kadar taşıması biraz zahmetli ve zor olsa da bana olumlu yönde etki etti diye düşünüyorum. 

 Para, para, para..:) Eminim siz de biliyorsunuzdur ki küçük yaşlarda alın teriyle kendi paranı kazanmanın verdiği duygu bir başkadır. Üstelik miktarı ne olursa olsun. Ben de bloguma yazılar yazmaya ve serbest yazarlık yapmaya başladığımda 16 yaşındaydım. Serbest yazarlıktan kazandığım ilk para 5 TL civarındaydı ve dediğim gibi çok cüzi bir miktar olmasına rağmen o paranın yeri ben de bir başkaydı doğrusu. Tıpkı bloguma gelen ilk reklam teklifinin verdiği deli mutluluk gibi. Velhasıl kelam bu tip şeyleri görmek insanı gerçekten sevindiriyor açıkçası.

 Dediğim gibi internette yazılar yazmaya 5-6 ay önce başladım. Bu 5-6 aylık süre içerisinde bana olumlu yönde etki ettiğini düşündüğüm bir başka konu ise diğer insanlarla olan etkileşimim. Bu konuda size verebileceğim en basit ve net örnek şu: İlk mail hesabımı bir oyuna kaydolmak amacıyla açmıştım ve şu 5-6 ay öncesine kadar mail hesabım saçma sapan oyunların mailleri ile doluydu diyebilirim :) Ta ki blog açıp aynı zamanda serbest yazarlık yapmaya başlayana dek. Şimdi ise, serbest yazarlık yaptığım sitenin yöneticisi ve çalışanları ile aramda geçen konuşmalar, takip etmeye başladığım blogların yeni yazılarını bildiren mailler ve benzerleri ile dolu. Bilmiyorum... Ama en azından saçma oyunların maillerinden iyidir diye düşünüyorum. Sizce de öyle değil mi?

 Evet... Şimdilik yazarken aynı zamanda yaşadığım güzel anlar ve kazandığımı düşündüğüm şeyler bunlardan ibaret. Ki tüm bunları yaşayan kişi yani ben; ilkokuldaki sınavlarında kompozisyon bölümünü boş bırakan, öğretmeni " yarınki ödeviniz hikâye yazmak çocuklar " dediğinde iki kelimeyi yan yana getiremediği için ödevini yapmayan biriyken, eminim siz bunların daha iyisini başarabilirsiniz. Sadece kendinize inanın, güvenin ve yazmaya başlayın.

 Haa! Bu arada kendinize çok iyi bakmayı da unutmayın :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışabileceğiniz 12 Freelance Yazarlık Sitesi

Futbol Scout' u Olmak Mı İstiyorsun? Scouting İçin Önerebileceğim 4 Site

Freelance Çalışanlar Vergi Ödemek Zorunda Mı?