Freelance Çalışanlar Vergi Ödemek Zorunda Mı?

 Yaklaşık bir yıldır bazı alanlarda freelance olarak çalışmaya çalışıyorum. :) Aynı zamanda hem genel olarak, hem de çalıştığım bu freelance mesleklerle ilgili internetten araştırmalarıma da devam ediyorum. Çok değil kısa bir süre önce de, yine merak ettiğim bir konu hakkında araştırma yaparken bir makale dikkatimi çekti. Makaleyi okumaya başladıktan sonra ise, freelance çalışmak ve vergi kelimelerini yan yana görünce, yalan yok aniden bir endişeye kapıldım. :) Freelance çalışmaya başlamadan önce bu tip olasılıkları düşünmek hiç aklıma gelmemişti doğrusu. Ki bu tür mali işler, sizler de hak vereceksiniz 17 yaşındaki bir çocuk için hiç de hoş şeyler değil maalesef. İşte ben de bu konu hakkında bilgi edinmek amacıyla biraz araştırma yaptım ve yaptığım araştırmalarla istediğim bilgiye, cevaba ulaştım fakat aynı zamanda freelance çalışan birçok insanın da, bu konu ile ilgili aklına takılan, net olarak cevaplayamadığı fazla sayıda soru olduğunu gördüm. Bu nedenle kısa ve olabildiğince net bir yazı yazmanın faydalı olabileceğini düşündüm. Evet kısa bir yazı sözümü tutmak için lafı fazla uzatmıyorum ve hemen ana bölüme geçiyorum.


  Freelance Çalışanlar Vergi Ödemek Zorunda Mı? 

 Doğal olarak kazanç sağladığımız işler için devlete vergi ödememiz gerekiyor fakat freelance çalışanlar, bazı istisnai durumlarla vergi ödemek zorunda kalmayabiliyor. 2014 yılı resmi gazetede yayınlanan bilgilere göre, freelance çalışanların yıllık kazancı 21 bin TL 'nin altında ise vergi ödemek zorunda değiller. Ancak unutulamaması ve dikkat edilmesi gereken çok önemli iki detay daha var. Bunlar;

 1) Freelance çalışan olarak, bir yıl içinde aynı firmaya ya da kişiye 30 bin TL'lik iş yapamazsınız. Bunun için vergi kaydınızın olması gerekiyor.

 2) Ayda bir kereden fazla olmamak şartıyla (Bu işlem sık sık yapılırsa, vergi dairesi bunu tespit edebilir ve sizi vergi mükellefi yapabilir.) çalıştığınız firmanın ya da kişinin sizin adınıza gider pusulası düzenlemesini isteyebilirsiniz. Böylece yapılan ödemenin belli bir kısmı sizin adınıza vergi dairesine yatırılır ve sizin de ek olarak vergi ödemenize gerek kalmaz. Eğer bu işlemin sıkça yapılamaması size uygun değilse ya da freelance çalışan olarak hedefleriniz büyükse, sizin için en mantıklı yollardan birisi şahıs firması açmak olacaktır.


 Evet, durumu en kısa ve net biçimde açıklamaya çalıştım. Umarım işinize yarar. Yine de herhangi bir sorunla karşılaşmamak için, çalıştığınız kişiyle bu konuyu konuşabilir veya bir vergi dairesine, mali müşavire danışabilirsiniz. Aklınıza takılan sorular vs. için yorumlar bölümünden benimle iletişime geçebilirsiniz. Herkese bol kazançlar, iyi günler dilerim. Hoşçakalın.

 Not: Bunlar faydalandığım kaynakların linkleri. Bunlara da göz atmak isteyebilirsiniz.

http://www.ozdtasarim.com/blog/freelance-calisanlarin-yasal-sorumluluklari-2-2.html 
http://www.kodcuherif.com/freelance-isin-vergi-zorunlugu-var-mi.html
http://www.kanalistanbul.com.tr/elvedaofis/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çalışabileceğiniz 12 Freelance Yazarlık Sitesi

Futbol Scout' u Olmak Mı İstiyorsun? Scouting İçin Önerebileceğim 4 Site